Консультація «СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК»

Маленькі діти ще не вміють самостійно розглядати предмети, помічати їхні ознаки — форму, колір, величину.
Ознайомлення з КОЖНИМ ВИДОМ «СЕНСОРНИХ ЕТАЛОНІВ» має свої особливості.
Наприклад – сприйняти КОЛІР можна лише зорово.
Для ознайомлення ЗГЕОМЕТРИЧНИМИ ФОРМАМИ – необхідно навчити дітей – обводити контур, зіставляти фігури.
Робота з сенсорного виховання та розвитку сенсорних процесів з дітьми другого-третього року життя стає ефективною, якщо ДОТРИМУВАТИСЯ ТАКИХ ПРАВИЛ.
Ігри й заняття спрямовуйте на розв’язання розвивальних завдань. Оскільки увага дітей доволі швидко переключається з предмета на предмет, малюк знову і знову повертається до знайомих предметів, повторюючи засвоєні дії. Так виникає розвивальний ефект.
На 2 – 3 році життя у дитини формується вміння стежити за діями дорослого. Вона починає розуміти КОМЕНТУЮЧЕ МОВЛЕННЯ ДОРОСЛОГО.
Тому стимулюйте в неї природне прагнення наслідувати дорослого, сприймати і виділяти властивості предметів.
Велике значення для розвитку мовлення має розвиток дрібної моторики. Поступово ускладнюйте завдання та щодня повторюйте з дітьми вивчений матеріал. Важливо забезпечити дітям можливість активно діяти з матеріалом, для закріплення набутих умінь повторювати дії з подібними матеріалами, аби надалі використовувати їх у самостійних іграх.
Під час ознайомлення дітей із поняттями кольору, форми, величини поступово ускладнюйте завдання. Переходьте від елементарних завдань на групування однорідних предметів до врахування різних сенсорних властивостей під час групування. Пропонуйте дітям ознайомитися з предметами, які можна обстежити обмацати, погладити. Пізніше діти пізнають такі сенсорні властивості, розпізнати які можна через зорове сприймання, приміром колір.
Ознайомлюйте дітей спочатку З КОНТРАСТНИМИ ВЛАСТИВОСТЯМИ предметів — круглої та квадратної форми, червоного й синього кольору, великими й малими за розміром.
Потім ознайомлюйте з предметами, ближчими за властивостями. Продемонструйте необхідні дії та детально поясніть їх.